۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۵۵۸۶۶۱
آیت الله جنتی در اجلاس خبرگان:

همه امکانات برای حل مشکلات مردم بسیج شود ‌| آقای رییس جمهور نگذارید انقلاب به دست نا اهلان بیفتد

رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که با وجود همه دشمنی ها خوشبختانه در طول ۴۰ سال بعد از انقلاب موفق بودیم، تأکید کرد که نباید اجازه دهیم دستاوردهای انقلاب اسلامی آسیب ببیند.
آیت الله جنتی آیت الله جنتی در چهارمین اجلاس رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله احمد جنتی رییس خبرگان رهبری صبح امروز(سه شنبه ٢٢اسفندماه) در چهارمین اجلاس خبرگان رهبری دوره پنجم با تسلیت درگذشت آیت الله شاه آبادی اظهار داشت: این شخصیت دینی در تمام سنگرهای مبارزاتی زمان طاغوت حضور داشتند و بعد از انقلاب نیز تلاش های زیادی برای پا برجایی این نظام كردند.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب تاكید كرد: ما باید ببینیم در این چهل سال چه كرده ایم و چه دستاوردهایی داشته ایم، باید با دقت آن را بررسی كنیم و در این راستا تمام رسانه ها، صدا و سیما و همه دستگاه ها باید كمك كنند.

رییس خبرگان رهبری یادآور شد:با همه دشمنی هایی كه شد خوشبختانه ما در طول این چهل سال موفق بودیم، در ٨سال جنگ تحمیلی به ما فشار آوردند اما ما مقاومت كردیم و نشان دادیم جبهه اسلام توان مقابله و جنگ را دارد و در عرصه سیاسی هم می تواند موفق باشد.

آیت الله جنتی افزود: اولین دستاور انقلاب فرهنگی است و نباید بگذاریم سایر دستاوردهای انقلاب لطمه بخورد، موضوع ایثار و جهاد فی سبیل الله بعد از انقلاب مطرح شد و جوانان ما با لبیك در امام راحل وارد میدان جنگ رفتند و برای شهادت ورود كردند و حتی بسیاری از شهید نشدن غبطه می خوردند.

رییس خبرگان رهبری تصریح كرد: امروز برخی موضوع حجاب اجباری را مطرح می كنند و این ترویج به فسق و فجور است، قانون اساسی برپایه دین اسلام است و این كه موضوعاتی این گونه ای مطرح كنیم خلاف اسلام محسوب می شود.

آیت الله جنتی با گلایه از عملكرد دولت در آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: امروز در خیلی از مدارس به نماز توجه نمی شود و وقتی هم كه نماز محترم شمرده نشود سایر امور انجام نمی شود، ما وظیفه داریم از مسؤولان بخواهیم این موضوعان را حل كنند و وظیفه خبرگان همین است كه مطالبه گری کند و جواب بخواهد، وقتی در مدرسه دانش آموز تربیت نشود در دانشگاه نباید از آن توقع داشت.

وی با اشاره به موضوع معیشت مردم افزود: دشمن تا به امروز خیلی تلاش كرد با تحریم ما را به زانو در بیاورد اما خدا ما را حفظ كرد، بنابراین همه باید بسیج شویم تا مرهمی بر درد مردم باشیم و نباید موضوعاتی همچون فیش های نجومی رخ دهد، امروز خیلی جشن ها برگزار می شود كه دائما با هزینه های سنگین روبرو است كه نباید انجام شود.

رییس خبرگان رهبری با بیان اینكه در بودجه باید به مبالغ اضافی دقت كرد، خاطرنشان كرد: متاسفانه در برخی موارد بودجه اضافی را الزام به هزینه می دانند كه این خلاف شرع است و من بارها تاكید كردم كه این نظام امانت در دست ما است كه تا ظهور باید به آن خدمت كنیم، بودجه اضافی را می توان در راه درست خرج كرد.

وی با اشاره به وصیت نامه امام خمینی(ره)، خطاب رییس جمهور اظهار كرد: استخدام افراد نادرست در پست های مختلف خوب نیست، در دستگاه دولت خیلی از افراد هستند كه انقلابی نیستند و در انتخاب آنها باید دقت شود، برخی از این افراد انقلابی نیستند یا این که حداقل با انقلاب فاصله دارند و برخی نیز به دنبال ثروت اندوزی هستند، از یکی از وزارتخانه های پر رفت و آمد دائما به ما نامه می زنند و عملکرد برخی که دنبال منافع شخصی خود هستند را گزارش می دهند؛ آقای رییس جمهور نگذارید انقلاب به دست نا اهلان بیفتد.

رییس خبرگان رهبری در مورد اتفاقات خیابان پاسداران گفت: نباید بگذاریم عده ای امنیت مردم را زیر سوال ببرند، از نیروی انتظامی و عزیزان خود در قوه قضائیه تشكر می كنیم که با تلاش شبانه روز تأمین امنیت کرده و مجرمان را به سزای اعمالشان می رسانند.

آیت الله جنتی در پایان با اشاره به موضوع كاروان های راهیان نور افزود: سال پیش كاروان راهیان نور شش میلیون نفر حضور پیدا كردند و این سفر روحیه انقلابی را مجدد در جوانان ما احیا می كند، روحیه بسیار از جوانان ما بعد از این سفر بانشاط می شود و از این بی انگیزی های موجود خارج می شوند./٨١٦/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات